آدرس : کاشان – بلواردانش – دانش 23 – مجتمع امین

وکیل ملکی در کاشان

همان طور که می‌دانید دعاوی ملکی پیچیدگی‌های زیاد و خاص خود را دارند و همین باعث می‌شود که فرد نتواند به تنهایی و بدون داشتن اطلاعات، در این پرونده‌ها موفق شود. حضور فردی مانند وکیل ملکی که اطلاعات کافی در زمینه ملک و املاک دارد می‌تواند شانس پیروزی شدن در این پرونده‌ها را افزایش دهد. کاشان به دلیل این که جزو یکی از شهرهای پرجمعیت است، پرونده‌های دعاوی ملکی نسبتاً زیادی دارد؛ به همین خاطر ما قصد داریم در ادامه بهترین وکیل ملکی در کاشان را به شما معرفی کنیم.

وکیل ملکی کیست؟

لیست وکلای ملکی در کاشان
لیست وکلای ملکی در کاشان

وکیل ملکی شخصی است که درس وکالت خوانده است و در زمینه امور معاملات ملکی تبحر دارد؛ این شخص با داشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه، به افراد برای پیروز شدن در دعاوی ملکی کمک می‌کند و یا در خرید و فروش ملک و املاک مشاوره حقوقی می‌دهد.

در گذشته افراد برای پیگیری پرونده مشکلات ملکی خود به وکیل مراجعه می‌کردند و وکیل هم تمام سعی خود را می‌کرد که با داشتن دانش و اطلاعات خود از حقوق موکل خود دفاع کند اما از آنجایی که اطلاعات کافی در زمینه امور معاملات ملکی نداشت نمی‌توانست کمک زیادی برای پیروز شدن موکل خود کند؛ با وجود این شرایط و زیاد شدن شگردهای کلاهبرداری در ملک و املاک، واجب شد که وکیل‌ها در زمینه امور ملکی دانش و اطلاعات بیشتری کسب کنند تا بتوانند در چنین پرونده‌هایی موفق شوند.

بنابراین می‌توان گفت که همه‌ی وکیل‌ها نمی‌توانند یک وکیل ملکی موفق محسوب شوند مگر اینکه در این زمینه دانش و تجربه کافی را کسب کرده باشند.

بهترین وکیل ملکی در کاشان کیست؟

بهترین وکیل ملکی در کاشان را بشناسید

سید میثم رضویه

وکیل ملکی کاشان با تجربه

سید میثم رضویه، وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه معاملات ملکی نیز تبحر دارد. آقای سید میثم رضویه تا به امروز در اکثرا پرونده‌های دعاوی ملکی که داشته‌اند موفق بوده‌اند و همین موضوع باعث شده است که جزو بهترین وکیل ملکی کاشان شناخته شوند.

از سوابق درخشان ایشان می‌توان به وکیل و مشاور حقوقی شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی بزرگ مانند شرکت هامون نایزه و شرکت دنیای مس، تجربه وکالت در دعاوی مختلف مهم مانند پرونده شرکت پرشین پارس تهران، دادن مشاوره حرفه‌ای به سازمان‌ها و برندهای معروف و معتبر در زمینه مشکلات و اختلافات ملک، ساختمان و… اشاره کرد.

سوده مینوئی

وکیل زن ملکی باتجربه در کاشان

یکی دیگر از بهترین وکیل‌های ملکی کاشان، سرکار خانم سوده مینوئی هستند که ایشان نیز بیش از 15 سال سابقه کاری درخشان دارند؛ ایشان با داشتن تعداد زیادی پرونده‌ دعاوی ملکی موفق، ثابت کرده‌اند که در زمینه ملک و املاک اطلاعات کافی و به اندازه‌ای دارند.

خانم سوده مینوئی که جز بهترین وکیل کاشان هستند در مشاور دادن برای امور قراردادها، تنظیم انواع قرارداد، وکالت دعاوی ملکی و… تخصص دارند.

آدرس و شماره تماس وکیل ملکی در کاشان

آدرس: کاشان – بلواردانش – دانش 23 – مجتمع امین

تلفن: 031558010410913363736709138610429

خدمات وکیل دعاوی ملکی چیست؟

یکی از وظایف وکیل ملکی، دفاع کردن از حق موکل خود در پرونده‌های دعاوی ملکی است؛ بنابراین در صورتی که یک فرد در امور معاملات ملکی با مشکل مواجه شد بهتر است از یک وکیل ملکی در کاشان درخواست کند که وکالت او را برعهده بگیرد زیرا در بسیاری از موارد اگر به طور قانونی حق با آن شخص باشد بدون شک با داشتن وکیل ملکی پیروز دادگاه خواهد شد.

یک وکیل ملکی علاوه بر اینکه طرح اقامه دعوی را انجام می‌دهد، در مواردی که ممکن است بعدا باعث ایجاد مشکل شود مشاوره حقوقی می‌دهد؛ یک فرد می‌تواند برای تمام مراحل معاملات ملکی یعنی قبل از خرید ملک و تا زمانی که ملک را خریداری می‌کند و انتقال سند انجام می‌شود، از یک وکیل ملکی باتجربه مشاوره حقوقی بگیرد.

با توجه به نوع پرونده شما خدمات ارائه شده میتواند متفاوت باشد.

تنظیم یک قرارداد فروش یا یک مبایعه‌نامه کامل، یکی از مهم‌ترین وظایف یک وکیل ملکی است که طبق قوانین حقوقی انجام می‌شود؛ مواردی مانند چگونگی پرداخت وجه ملک، زمان تخلیه ملک، زمان تحویل، زمان انتقال سند رسمی ملک، تعیین خسارت برای هر کدام از طرفین در صورت عدم توجه به تعهدات قرارداد، مواردی که باعث فسخ قرارداد می‌شوند و… مواردی هستند که باید توسط یک وکیل ملکی در قرارداد فروش یک ملک ذکر شوند. با داشتن یک قرارداد فروش ملک معتبر می‌توان از مشکلاتی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد جلوگیری کرد.

بررسی رایج ترین دعاوی ملکی در کاشان

6 دعاوی رایج در پرونده های ملکی کاشان

دعاوی ملکی به طور کلی به سه دسته حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم می‌شوند؛ رایج‌ترین دعاوی ملکی متعلق به دسته حقوقی هستند.

در دعاوی ملکی حقوقی، بحث اصلی رفع اختلاف و پرداخت خسارت‌های احتمالی است که بر اثر سهل انگاری به وجود آمده‌اند؛ بنابراین در این دسته دعاوی ملکی، پرونده‌های خسارات عمدی و کلاهبرداری قرار ندارند.

قانون برای رفع اختلاف و رسیدگی به پرونده‌های دعاوی ملکی حقوقی، پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفته است که براساس آن‌ها و مدارک ارائه شده توسط وکیل ملکی، این پرونده‌ها را قضاوت می‌کند و رأی می‌دهد.

در ادامه برخی از رایج‌ترین و مهم‌ترین دعاوی ملکی حقوقی توسط وکیل ملکی کاشان شرح داده می‌شوند.

دعوی سرقفلی

از رایج ترین دعاوی ملکی حقوقی می‌توان به دعوی سرقفلی اشاره کرد. گاهی مواقع مالک به دلایلی مجبور می‌شود که از مستاجر بخواهد ملک را تخلیه کند؛ در این مواقع مالک باید مبلغی را به عنوان سرقفلی به مستاجر پرداخت کند (در صورتی که در قرارداد، پرداخت حق سرقفلی تعیین شده باشد) زیرا این کسب‌وکار مستاجر بوده است که باعث شناخته شدن آن ملک تجاری شده است.

اگر مالک به حق سرقفلی ملک توجه نکند، مستاجر می‌تواند اقدام به طرح دعوی سرقفلی ‌کند. توجه داشته باشید، از آنجایی که دعوی سرقفلی پیچیدگی‌های نسبتاً زیادی دارد، در دادگاه‌های عمومی رسیدگی و حل می‌شود.

دعوی تحویل ملک

اگر در مبایعه‌نامه تنظیم شده، زمانی برای تحویل ملک به خریدار مشخص شده باشد باید فروشنده در تاریخ تعیین شده، ملک را به خریدار تحویل دهد. برخی مواقع ارزش ملک در فاصله تنظیم قرارداد تا تحویل ملک افزایش پیدا می‌کند و فروشنده به همین خاطر در تحویل ملک تعلل می‌کند؛ با وجود آمدن این شرایط، خریدار حق دارد که اقدام به طرح دعوی تحویل ملک کند.

دعوی خلع ید

اگر شخصی به غیر از مالک، ملکی را به تصرف خود در بیاورد، مالک اصلی ملک برای تخلیه آن حق دارد که طرح دعوی خلع ید را در دادگاه مطرح کند؛ در این نوع دعاوی ملکی حقوقی، مالک باید سند رسمی ملک را به دادگاه ارائه دهد تا طرح دعوی خلع ید پذیرفته شود و دادگاه حکم تخلیه ملک را صادر کند.

دعوی رفع مزاحمت و ممانعت از حق

برخی مواقع یک فرد بدون اینکه ملک شخصی را تصرف کند مانع استفاده مالک از آن می‌شود؛ در این مواقع برای پذیرفتن طرح دعاوی رفع مزاحمت و ممانعت از حق، مالک باید سندی را برای ثابت کردن مالکیت ملک ارائه دهد.

دعوی تنظیم سند رسمی

همان طور که می‌دانید کسی مالک یک ملک است که سند رسمی به نام آن باشد. هنگامی که یک ملک از مالک آن به فرد دیگر منتقل می‌شود باید فروشنده سند رسمی را به آن انتقال دهد؛ در صورتی که فروشنده به هر دلیلی از انتقال سند رسمی ملک به خریدار خودداری کند، خریدار می‌تواند برای انتقال سند رسمی، طرح دعوی تنظیم سند را مطرح کند.

دعوی فروش ملک مشاع

از آنجایی که ملک مشاع فقط به یک نفر تعلق ندارد برای فروش آن، رضایت تمامی مالکین الزامی است؛ اگر یکی از مالکین قصد داشته باشد که سهم خود را از ملک مشاع به فروش برساند، باید به دادگاه مراجعه کند و طرح دعوی فروش ملک مشاع را مطرح کند تا دادگاه اجازه فروش ملک مشاع را صادر کند.