در دنیای امروزی اعتیاد به مواد مخدر یا حمل و فروش آن به یکی از معضلات کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. متاسفانه بسیاری از افراد در هاله ای از ابهام دچار این معضل گریبان گیر شده اند و برای جدایی از آن حاضرند به راه های گوناگون متوسل شوند. برای رهایی از مواد مخدر پیشنهاد ما این است که مشکل خود را به یک وکیل مواد مخدر مجرب و متخصص بسپارید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه های پایین از این معضل رهایی یابید.

در این بخش سعی داریم تمامی موارد مربوط به حوزه جرائم مواد مخدر و دفاعیات مورد نظر در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم. سپس مشخصه های کاری مورد نظر برای وکیل مواد مخدر را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کلیه اعمال قانونی روبروی اتهامات و جرائم مواد مخدر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.  ذکر این نکته ضروری است که برای مشاوره بهتر میتوانید با سید میثم رضویه یکی از وکلای این حوزه تماس بگیرید.

وکیل مواد مخدر تسخیری در جرایم مواد مخدر

وکیل تسخیری مواد

براساس قانون اساسی و اصل برابری قانون در کشور ایران، هر شخصی حق دارا بودن وکیل تسخیری را دارد. متهمان درگیر پرونده های مواد مخدر در حوزه قضایی شهرستان ها ملزوم به داشتن وکلای تسخیری هستند تا بتوانند از حق خود دفاع کنند. جالب است بدانید وکلای تسخیری مواد مخدر تمایل چندانی در ایجاد چالش در دادگاه و دادسراها ندارند و تنها کار محوله به آنان این است که تلاش کنند تا نظر قضات را برای ارفاق در مورد جرم مورد نظر در زمینه مواد مخدر را جلب کنند و اینگونه بتوانند جرم متهم را کاهش دهند. تنها عدم مزیت وکلای تسخیری این است که متهمان مواد مخدر در برابر مقامات بی دفاع هستند و ممکن است حقشان پایمال شوند. برای حل این مشکل، کانون وکلا و نظارت دستگاه های قضایی تعاملات بیشتری بین وکلا در نظر گرفته اند و تصمیم دارند جهت تعیین حق الزحمه وکیل مواد مخدر، کیفیت کاری آنها را در نظر بگیرند.

لایحه دفاعیه از متهم مواد مخدر

نگارش لایحه دفاعیه از جمله موارد تخصصی است که لازم است توسط فرد متخصصی مانند بهترین وکیل کاشان انجام گردد. برای نوشتن چنین لایحه هایی به مهارت های خاصی نیاز است و برخی از افراد فکر می کنند با جستجوی اطلاعات در اینترنت و کپی برداری می توانند این کار را انجام دهند در حالی که لایحه نویسی پیچیدگی های خاص خود را دارد. بهتر است اگر امکان اتخاذ وکیل مواد مخدر را دارید این امر را به او محول کنید و نگران اصول و بندهای رعایت شده در لایحه مورد نظر نباشید.

بهتر است کار را به کاردانش بسپارید. البته قابل توجه است که افراد حقوقی برای نوشتن لایحه به قلم شیوایی نیاز دارند و صرف دانستن مواد حقوقی کافی نیست. مهمترین اصل در لایحه نویسی تسلط کامل به میزان پیچیدگی پرونده است تا بتوان به بهترین شکل ممکن از حق موکل دفاع کرد. بنابراین از همان آغاز کار بهتر است به دنبال موسسه حقوقی مجرب و وکیل باتجربه در زمینه جرائم مواد مخدر باشید تا بتوانید از حق کامل خود دفاع کنید.

مجازات معاونت در حمل مواد مخدر

براساس قانون مجازات اسلامی در کشور ایران، معاونت در جرم دخالت تمامی شرکا در جرم محسوب می شود. برخی اوقات جرائم مصرف و حمل مواد مخدر تحت این قانون قرار نمی گیرد.به دلیل حمل مواد مخدر به صورت گروهی و باندی در دنیای امروزی، گاهی اوقات فرد به جرم شراکت غیر مستقیم در حمل مواد مخدر محکوم می شود.

به دلیل این پیچیدگی ها، قوانین مورد بازنگری قرار گرفته و تمرکز اصلی بر روی مجازات باند قاچاقیان است. به دلیل ماهیت حمل و توزیع و مصرف مواد مخدر، اغلب این کار به صورت پروسه ای و زنجیره ای انجام می شود و که اغلب توسط افرادی با وضعیت مالی بهتر و نفوذ بیشتر مورد سرپرستی قرار می گیرند.

جرم حمل مواد مخدر و روانگردان به معنای جابه جایی مواد از محلی به محل دیگر است و رفتار فیزیکی محسوب می شود. بهتر است بدانید این جرم زیر دسته جرائم وسیله ای قرار نمی گیرد زیرا وسیله ای در انجام جرم موثر نیست. اگر چنانچه از وسیله ای خاصی برای حمل مواد استفاده شود، آن وسیله توسط دولت و قانون ضبط شده و افراد بازداشت می شوند اما واژه معاونت در حمل تنها شراکت در جابه جایی مواد در داخل کشور را شامل می شود و صادرات و واردات مواد مخدر تحت این قانون مورد بازجویی و بازرسی قرار نمی گیرند.

جرم مشارکت در حمل مواد مخدرجرم مشارکت در حمل مواد مخدر

برمبنای اصل مبارزه با مواد مخدر در ایران، مشارکت در حمل مواد مخدر جرم محسوب شده و دارای مجازاتی است. منتها این مجازات به خاطر شراکت جمعی از افراد در تولید، فروش و همکاری با سایر قاچاقچیان بسیار متفاوت است. براساس قانون با توجه به دخالت و میزان مشارکت افراد در این پروسه، در مجازات آنان تفاوت های قائل شده و میزان شرکت در جرم یا معاونت در جرم حمل مواد مخدر گوناگون است.

اما در قانون 125 مجازات اسلامی شرکت در جرم با معاونت در جرم متفاوت است. چون شرکت در جرم با آگاهی کامل از سمت شخص صورت گرفته است و تاثیر آن مساوی است، لذا جرم شریک برابر با جرم فاعل است و شخص بایستی تمامی تبعات وارده به مجرم اصلی را بپذیرد. طبق قانون 38 مجازات اسلامی، اگر مشارکت در حمل مواد مخدر ضعیف بوده باشد، ممکن است با مداخله وکیل مواد مخدر مجرب، در میزان جرم وی تخفیفی صورت بگیرد و از مجازات وی کاهش داده شود.

اما معاونت جرم به شکلی است که فرد به طور مستقیم در جرم مواد مخدر شرکت نداشته و ممکن است به دلیل تحریک، ترغیب و یا فریب وارد این فراینده شده باشد. در نتیجه در چنین مواردی، براساس قانون 127 تا 129 مجازات اسلامی، معاون جرم نسبت به فاعل اصلی مجازات کمتری در نظر گرفته خواهد شد.

قانون جدید زندانیان مواد مخدر

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی میزان جرم مرتکبان به حمل، مخفی سازی و نگهداری مواد مخدر و مواد رونگردان برای اولین بار به نصف کاهش داده شد. البته برای آگاهی کامل نسبت به قوانین در حال حاضر بایستی از موسسه حقوقی مجربی اطلاعات کاملی دریافت کنید و از وکیل مواد مخدر کاشان بخواهید قوانین روز کشور را برای شما بازگو سازد.

مجازات انواع مواد مخدر

مجازات انواع موادمخدر

بنابر نوع مواد مخدر حمل شده، فروش یافته و یا تولید شده مجازات مختلفی در نظر گرفته شده است، در کنار اینکه فرد به صورت شریک جرم یا معاونت در جرم می تواند مجازات مختلفی را دریافت کند. اما در حالت کلی مجازات کشت شاهدانه برای تولید مواد مخدر یا روانگردان صنعتی به تعداد دفعات مرتکب شده متفاوت است و برای بار اول 10 تا صد میلیون ریال جریمه نقدی را دارا است که در دفعات بعدی میزان جریمه نقدی بالا رفته و ضربه شلاق و حبس بدان اضافه می شود.

برای کارهایی از قبیل خرید، نگهداری و مخفی سازی تریاک یا سایر مواد مخدر و روانگردان صنعتی نسبت به میزان مواد خریداری شده جریمه نقدی تا سه میلیون ریال به همراه ضربه های شلاق و حبس نیز در نظر گرفته می شود. همانطور که گفته شد میزان جرائم را به طور دقیق از وکیل مواد مخدر می توانید بپرسید. برای اطلاعات بیشتر با سید میثم رضویه وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

دفاع از متهم توسط وکیل مواد مخدر

چگونه از متهم مواد مخدر دفاع کنیم

بهتر می دانیم که مواد مخدر از جمله جرائم نابخشودنی است که نه تنها تبعات فراوانی برای فرد عامل دارد بلکه حتی جامعه ای را به وضعیت بد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سوق می دهد.

یک مجرب وکیل مواد مخدر باید کلیه جوانب پرونده مورد نظر را بشناسد و از تجربه و تخصص لازم در این زمینه برخودار باشد تا بتواند به سوالات فرد پاسخ دهد. وی باید قادر باشد تحقیق و تفحص در زمینه پرونده را انجام دهد تا بتواند از حق موکل به خوبی دفاع کند.

اقرار در هر جرمی از جمله جرایم مواد مخدر می تواند کمک کننده باشد و باعث تخفیف مجازات می شود. منتها باید جرم فرد تشخیص داده شود و وکیل با توجه به تمامی این موارد در مجازات به فرد متهم کمک کند.

تفاوتی ندارد که به دنبال وکیل آران و بیدگل هستید یا در سایر شهرها سکونت دارید. شما هم اکنون میتوانید با سید میثم رضویه وکیل پایه یک دادگستری به شماره تماس 09133637367 تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز بدهید!