مسلما همه ی ما در مورد وصول مطالبات و این اصطلاح حقوقی چیزهای بسیار زیادی شنیده ایم و در بسیاری از موارد نیز این موضوع در زندگی روزمره ما تبدیل به یکی از چالش های حقوقی مهم شده است و به همین دلیل به دنبال وکیل وصول مطالبات بانکی هستیم. در واقع وصول مطالبات همان اخذ و کارسازی دیون مالی از فرد مدیون توسط داین می باشد و دارای مراحل حقوقی نسبتا پیچیده و بسیار مهمی است که شما با کمک موسسه وصول مطالبات میتوانید برای حل و فصل آن اقدام نماید.

شاید در ظاهر اینگونه به نظر بیاید که این کار جز امور حقوقی نسبتا ساده می باشد و همه افراد میتوانند برای انجام آن به راحتی اقدام نمایند اما حقیقت آن است که چنین پرونده هایی دارای رویه ی قضایی خاصی می باشد و افراد نیاز دارند تا یک فرد متخصص و آگاه همانند وکیل متخصص دعاوی بانکی به آنها کمک کند. از مهم ترین مواردی که این روزها توسط وکیل وصول مطالبات در دادگاه های قضایی مطرح می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موارد مربوط به پرونده های چک
  2. رسیدهای عادی و تجاری و…
  3. انواع مطالبات پیمانکاری
  4. سفته و تمامی موضوعات مرتبط با آن

مهارت های وکیل وصول مطالبات بانکی

شرکت وصول مطالبات میتواند به افراد کمک کند تا به راحتی وکیل مورد نظر خود را پیدا کنند. در حالت کلی یک وکیل خوب برای دعاوی بانکی باید به صورت کلی دارای مهارت ها و تخصص های خاصی باشد تا بتواند به صورت گام به گام، پرونده را با موفقی حل و فصل نماید.

اولین و مهمترین اقدامی که وکیل وصول مطالبات میتواند انجام دهد آن است که توانایی مذاکره حقوقی داشته باشد.

برای انجام چنینی مذاکراتی باید بر موارد زیر کاملا مسلط باشد:

  • استفاده درست و بجا از انواع شیوه های مذاکره
  • شناسایی نوع مشتری و بررسی شخصیت حقوقی آن ( این موضوع یکی از اصلی ترین مواردی است که وکیل وصول مطالبات بانک باید حتما به آن توجه داشته باشد.)
  • استفاده از روانشناسی مذاکره و رفتار شناسی مشتری و……

دومین مورد اینکه، یک وکیل خوب جهت وصول مطالبات شما باید از روند قضایی چنین پرونده هایی به خوبی اطلاع دارد و برای ارسال اخطاریه و طرح شکایت، توقیف اموال و…. از طریق روش های قانونی اقدام نماید.

موسسه وصول مطالبات
موسسه وصول مطالبات بانکی

آخرین مورد آگاهی از تمامی روش های اثباتی و لایحه نویسی است. این آگاهی باعث میشود تا درصد موفقیت در پرونده افزایش پیدا کند و بدون به هدر رفتن زمان و هزینه ی اضافی، پرونده به صورت تخصصی و از بهترین روش های حقوقی به نتیجه برسد.

نحوه طرح دعوی

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید آن است که وکیل وصول مطالبات دقیقا چه وظیفه ای را بر عهده دارد و چگونه میتواند به افراد کمک کند تا بتوانند در روند چنین پرونده هایی با موفقیت روبرو شوند؟ برای پاسخ به این سوال می توان اقدامات وکیل وصول مطالبات را به اختصار به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

وکیل جهت وصول مطالبات بانکی از همان ابتدا برای طرح شکایت حقوقی در دادگاه ها میتواند اقدام کند و به افراد کمک کند تا روند احقاق حقوق آنها تسریع یابد. یکی دیگر از راه هایی که به عنوان میانبر میتوان از آن استفاده کرد و در مقایسه با پیگیری از طریق دادگاه بسیار کوتاه است، اقدام از طریق اجرای ثبت میباشد. موسسه وصول مطالبات بانکی به راحتی میتواند در برخی از پرونده ها که قابلیت ارجاع و رسیدگی از طریق اجرای ثبت را دارند، به این مرجع قانونی مراجعه نماید.

وکیل جهت وصول مطالبات و موکل او برای اقامه دعوی باید حتما مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • دادخواست
  • وکالتنامه ی وکیل
  • فرم و امضا شده دادخواست مذکور
  • مدارک و مستندات
  • تعیین نوع خواسته
  • تصویر کارت ملی

بسیاری از افراد نا آگاهی که بدون مشورت با وکیل در چنین پرونده‌هایی به سراغ اقدامات قانونی همچون طرح شکایت می روند، از این موضوع آگاهی ندارند که ممکن است بدهکار سریعا اموال خود را از دسترس خارج کند. در چنین مواقعی، از خصوصیات یک وکیل خوب این است که قبل از آنکه به سراغ طرح شکایت برود، در ابتدا با هدف خارج نشدن اموال از دسترس قانون، به سراغ اقدام به تامین خواسته می رود.

اصولا پس از آنکه دادخواست حقوقی وصول مطالبات به کمک وکیل تنظیم می شود، سپس نوبت به آن میرسد که وکیل با استفاده از ادله اثبات مدارک کافی به روند قضایی پرونده کمک کند تا هرچه سریعتر رای محکومیت بدهکار برای پرداخت وجه صادر شود، پس از صدور چنین رایی وکیل به سراغ شناسایی اموال بدهکار می رود و طلب وصول خود را طرح میکند و در نهایت اموال فرد مدیون توسط قانون توقیف میگردد.

شما می‌توانید با کمک وکلای گروه مشفق با کمترین بودجه و در کمترین زمان، برای حل و فصل پرونده های وصول مطالبات اقدام نمایند. جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

وکیل مشاوره حقوقی

به این مقاله امتیاز بدهید!