در داخل یا خارج از شهر در حال رانندگی هستید که ناگهان پیامک جریمه برای شما ارسال می‌شود. اگر در پیامک ارسالی کد تخلف 2181 و کد تخلف 2182 را مشاهده کردید، در این مقاله با ما همراه باشید. این دو کد جدیدا به تخلفات راهنمایی و رانندگی اضافه شده است.

کد تخلف 2182 چیست؟

اگر پیگیر اخبار و زیرنویس های کرونایی باشید، اطلاع دارید که تردد از ساعت 9 شب الی 4 صبح در سطح شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است. چنانچه کد 2182 برای شما پیامک شده علت آن رعایت نکردن قانون منع رفت و آمد شبانه است. متن پیامک ارسالی این کدها مانند زیر است:

مالک محترم وسیله نقلیه به شماره پلاک 10 ایران 100 و 11 قبض صادر شده برای شما به شرح زیر است:

شماره سریال: 13456789987456

تاریخ و ساعت: 1399/10/5 – 21:55

محل تخلف: تهران محور امیرکبیر

نوع قبض: دو برگی

وسیله نقلیه: سواری پراید مشکی

تخلف: 2182 یا 2181

مبلغ: (با توجه به کد تعیین می‌شود)

پلیس راهور ناجا

کد تخلف 2181 چیست؟

محدودیت‌ و ممنوعیت‌های عبور و مرور وسایل نقلیه با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جاده های بین شهری همچنان ادامه دارد. اگر کد تخلف 2181 برایتان پیامک شد، علت آن تردد و سفر به شهرهایی غیر پلاک بومی شما است. مبلغ جریمه این کد یک میلیون تومان است و به صورت روزانه قابلیت ثبت دارد.

نحوه اعتراض به جریمه

شاید به دلیل دستکاری پلاک توسط سایر رانندگان و یا اشتباه دوربین ثبت تخلف جریمه برای شما صادر شده باشد. اگر مطمئن هستید که جریمه کرونایی برای خودرو شما ثبت شده است و در ساعات ممنوعه در شهر رفت و آمد نداشته اید، پس از دریافت پیامک ده روز صبر کنید. سپس به آدرس استعلام تخلفات رانندگی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://service.rahvar120.ir/page/infractions-police

در صورت ثبت جریمه در سامانه بالا برای ثبت اعتراض خود به نزدیک ترین پلیس +10 مراجعه کنید. اگر جریمه توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی ثبت شده باشد، اعتراض به آن راحت است. طبق قانون پس ثبت جریمه به صورت رسمی 60 روز فرصت دارید تا به آن اعتراض کنید.

چه کسانی از این جرائم مستثنا هستند؟

توجه داشته باشید اگر جز خودروهای سواری تاکسی، آمبولانس‌ها، امدادی و یا اینکه مجوز تردد دارید هستید، مشمول این جریمه نمی‌شوید.

جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت بارهای پلاک سفید، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی پس از اتمام طرح حذف خواهد شد. جریمه پزشکان و پرستاران هم پس از اعلام لیست آن‌ها از طریق فرمانداری‌ها بخشیده می‌شود.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا

به این مقاله امتیاز بدهید!